Tags

, , , , ,

Suferința este întotdeauna bună. Niciun fel de operă de artă măreață nu a fost creată dintr-un sentiment de fericire. A suferi e bine. Mereu am spus că un artist mai bun va rezulta dintr-un copil tulburat. N-aș vrea să schimb nimic.

Marina Abramovic

marina-profile

*

Suferința este întotdeauna bună. După ce se termină. Și cînd ai ajuns un artist arhicunoscut și bine răsplătit financiar ca să-ți poți permite să spui asta. Altminteri ești, pentru cei mai mulți, frustratul și ratatul ăla/aia. O să vă povestesc și eu prin cîte am trecut. DUPĂ ce devin celebră.
Laura Ili(N)ca

*

ce bine sună chestia asta cu “suferința e bună” – parcă-i o reclamă la detergent – spusă de o personalitate atît de mare, cum e Marina Abramovic. Ce nașpa sună asta în gura mea, sau pe blogul meu de pildă, nu?, dacă aș spune/scrie așa ceva. Sau în gura altui artist (încă) necunoscut. Cît de neplăcut e să-l auzi pe unul-altul că se tot plînge de toate nenorocirile pe care le-a revărsat soarta în capul lui doar ca să-i tulbure sufletul și să-i fertilizeze spiritul creativ. M-ați auzit plîngîndu-mă? În afara de lucruri generale, cotidiene, românești, de care ne putem plînge toți? Nu cred. Nu spun astfel de lucruri despre mine pentru că, pînă ajungi celebru, totul despre tine e irelevant pentru alții. Iubirile neîmplinite, profesorii nasoi care nu te-au învățat nimic la școală ca nu cumva odată copt și ieșit în lume să le iei locul, prietenii trădători, colegii infecți, vecinii nebuni, totul e irelevant, orașul murdar, poluat, plin de descreierați, orașul ăsta atît de dezamăgitor … bine, despre asta mai scriu dar asta e în văzul tuturor. Doar în momentul în care capeți o oarecare notorietate, problemele tale pot deveni interesante, și atunci spuse și puse în contextul potrivit. În contextul în care poți să te lauzi cu copilăria ta nefericită. Pfffft. Sper să nu ajung așa. NICIODATĂ. Sigur, SIGUR, mai multă notorietate mi-ar servi în acest moment. MI-O DORESC. Pentru că, pur și simplu, mi-ar folosi. Oh, și încă cum! Financiar, profesional, chiar și sentimental (da, bărbații au devenit la fel de interesați de ce valori materiale posezi, de cît valorezi, ca și femeile). Dar sper ca odată cu notorietatea și o oarecare recunoaștere din partea unor Oameni pe care îi admir cu adevărat, să nu ajung și eu să mă agăț de toate umbrele din trecutul meu ca de niște medalii de onoare.

Hamlet. Next Hours la Cafe Godot Teatru

