Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Dragă Moș Crăciun,

Sper că nu ești chiar așa hodorogit cum – logic – ar trebui să fii după atîta moșnegăreală. Iar dacă nu ești așa de hodorogit și n-ai dat ortu popii încă, huum, atunci înseamnă că ești un soi de vampir bătrîn – nu știam că există așa ceva, funny! -în fine, o să mă ocup de asta altădată. Voiam să-ți spun că, sper că nu ești așa de hodorogit, întrucît anul acesta, cum nu s-a mai mai întîmplat de foaaarte mulți ani, cred că de fapt nu s-a întîmplat NICIODATĂ, am o listă întreagă de dorințe care musai trebuie îndeplinite. ASAP. Adică pînă la Crăciunul viitor. Pe blogul ăsta o să public doar cele ce au legătură cu teatrul și filmul și, mă rog, alte genuri conexe, dar restul o să-l scriu în caiețelul meu de taină, ăla cu coperte faine, chinezești și la naiba!, dacă nu se împlinesc pînă anul viitor, o să mă apuc să te caut și să-ți arăt eu ție cum explodează mămăliga românească. Mă rog, eu nefiind 100 % româncă, nu știu sigur nici eu cum o să fie, dar MĂ BAZEZ pe creativitatea românilor, pe caracterul lor imprevizibil și pe lipsa lor de atenție la detalii. Adică pe victime colaterale.
*
hcm, chm … așa, mi-am dres vocea. Deci.
*
Am o listă de filme care trebuie să ajungă urgent la mine, CEL PUȚIN pe un DVD HiQu. Sînt filme care nu cred că vor apărea în cinematografe așa că, vezi, de aia apelez la tine. N-aș apela dacă aș vrea să văd vreun Hunger Games sau altceva, gen. First, știi pasiunea mea pentru povești, nu? Doar ești Moș Crăciun și trebuie să-ți cunoști copiii. Să știi că iau asta as a fact. Așa că vreau neapărat să văd cît de curînd:

1. Only Lovers Left Alive, un film despre doi vampiri îndrăgostiți de secole, în regia lui Jim Jarmusch, scenariul: Jim Jarmusch, cu: Tom Hiddleston, Tilda Swinton, Mia Wasikowska, un film care a fost plimbat prin tot felul de festivaluri în lumea întreagă, primit cu aplauze la Cannes, bla-bla-bla. A fost prezentat în exclusivitate și în România, doar!, în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest, dar eu, din motive de organizat spectacol lectură tot cu o poveste cu vampiri!, scrisă de mine, și dramatizată tot de mine, daaa!, n-am apucat să mă duc să-l văd. Și sînt fan povești cu vampiri. I love vampires. I’m a little blood sucker … Da, da.

_DON6610.nef

2. All Is Lost, regia: J.C. Chandor, scenariul: J.C. Chandor: cu Robert Redford. Pe ratingul IMDB am găsit atît de multe stele singuratice, adică o stea din zece, acordate acestui film, pe lîngă cîteva recenzii inteligente, încît chiar vreau să-l văd. Presupun că e un film despre un bătrîn navigator amator care trece singur printr-un lung șir de accidente nefericite, undeva, în largul apelor dezlănțuite. Nimic MAI EROIC de atît, dar se pare că eroismul privit realist și de aproape n-a impresionat publicul american. Care se aștepta la un navigator perfect antrenat, bicepsat, tricepsat, în fine, you’ve got the point, și perfect antrenat și informat, care știe exact ce face și înfruntă în mod profesionist oceanele. Se pare că nu e vorba despre asta în film și, ghici ce?, surpriza i-a enervat pe mulți dintre spectatori. Și bătrînul nepriceput (aka RR), și lipsa acelui scenariu tipic, cu momente culminante, turning points și twist-uri meseriașe, care lipsește nu?, și-n viața reală. (Ar fi frumos ca pe lîngă All Is Lost să primesc și Viața lui Pi, așa, pentru că e un film deosebit, despre cam același subiect). Și apoi RR este unul actorii mei favoriți, vreau să-l văd jucînd cît e în viață.

all-is-lost-robert-redford

3. Că tot vorbeam de actori mari, și pentru că Peter O’Toole s-a dus așa, fără tam-tam, și m-a făcut să plîng din nou la Venus, cam a șaptea-mia-oară, mi s-a făcut un chef nebun să revăd Becket, versiunea din 1964, evident!, (ediția butonată în photoshop sau ce folosesc ei pe acolo), în regia lui Peter Glenville, scenariul: Jean Anouilh, Lucienne Hill, cu Richard Burton, Peter O’Toole, John Gielgud. Mi-l amintesc din copilărie, (ceva-ceva despre chimia extraordinară dintre Richard Burton și Peter O Toole și despre extraordinarul personaj al cardinalului), deci trebuie să fi fost într-un fel dacă a supraviețuit atît în memoria mea. Nu, nu copilăream in ’64, cred că dădeau ei filmele cu 20 de ani întîrziere. (Știți povestea? Doi pretenari cheflii și hazlii ajung dintr-o dată în lumea adulților care ar trebui să fie responsabili. Unul – jucat de Peter O Toole devine rege și-l face pe celălalt – Richard Burton – cardinal. Cît se iau în serios și cît nu și ce iese din asta, ei bine, vedeți filmul).

becket-00

4. The Bling Ring, regia: Sofia Coppola, scenariul: Sofia Coppola, Nancy Jo Sales (bazat pe articolul “The Suspect Wore Louboutins”, publicat în the Vanity Fair), cu: Katie Chang, Israel Broussard, Emma Watson. Trei adolescente și un băiat răscolesc și jefuiesc casele vedetelor lor preferate: Paris Hilton, Lindsay Lohan, etc. Apoi petrec, cu sau fără droguri și băutură. Și atît. Am citit atîtea recenzii nasoale despre el în dimineața asta pe IMDB încît m-a făcut curioasă. Sofia Coppola mi-a atras atenția, desigur, cu Lost in Translation, dar nici Somewhere n-a trecut neobservat, deși, cînd am ieșit din sala de cinema m-am întrebat o vreme ce naiba am văzut. Ea cunoaște îndeaproape lumea răsfățată și bogată a celebrităților – unul din subiectele ei predilecte de pînă acum – doar a crescut în ea și cu ea, și, inevitabil, știe cît de goală de conținut poate fi. Cît de înspăimîntătoare poate fi amoralitatea? (Nu imoralitatea, atenție). Sînt curioasă dacă se vede în filmul ei. Sophia poate deveni una/unul(?) dintre cei mai mari regizori ai timpurilor noastre. Sau se poate pierde în dorința prea aprigă de-a face musai artă. Una din două.

_DSC9807.NEF

5. Her, regia: Spike Jonze, scenariul: Spike Jonze, cu: Joaquin Phoenix, Amy Adams, Scarlett Johansson. Doar pentru Joaquin Phoenix, n-am citit mai nimic despre film. El e cel de-al cincilea actor pe lista actorilor mei preferați din 2013 (lista aici). Acum mi-am dat seama. Doar rolurile din The Master (imaginea: Mihai Mălaimare Jr., mda, iuhuu), și Gladiatorul îl califică pentru asta. Fără el și Connie Nielsen și TOATE celalalte personaje secundare, Gladiatorul n-ar mai fi fost ceea ce este. Am zis.

MV5BMjA1Nzk0OTM2OF5BMl5BanBnXkFtZTgwNjU2NjEwMDE@._V1_SX640_SY720_

6. The Broken Circle Breakdown, regia: Felix Van Groeningen, scenariul: Johan Heldenbergh (play), Mieke Dobbels (play), cu: Veerle Baetens, Johan Heldenbergh, Nell Cattrysse. Pentru că-i o poveste europeană cu de toate, frumos, urît, bine, rău, up, down, ca o șaorma bine făcută (sic), pentru tatuaje și pentru că regizorul îl are pe Van inclus în nume ;). Nu, pe bune acum, pentru că pare o poveste … o poveste de viață. Nu o poveste de film.

MV5BMTg0NDg4MDc2NF5BMl5BanBnXkFtZTcwNjg4OTAzOQ@@._V1_SX640_SY720_

7. Poziția a șaptea o las liberă pebtru că, of, pentru că se anunță atîtea filme DV (= DE VĂZUT!). Ăăăă … SUGESTII?

MERRY CHRISTMAS!

*

